تیکنر چیست؟

تیکنر دستگاهی است که مایع را از جامدات جدا می کند. به منظور تصفیه پساب معادن همچون آهن، مس، آلومینیوم، سنگبری ها، کارخانجات کاشی و سرامیک وسنگ شکن و ماسه شویی ها طراحی و ساخته می شود.

عملکرد تیکنر

اجازه دهید جزئیات نحوه عملکرد ضخیم کننده ها را بفهمیم. برای شروع ، تیکنر بر اساس رسوب گرانش کار می کند و معمول ترین ساختار تیکنر از آهن یا فولاد است. تیکنر شامل یک مخزن استوانه ای است. پالپ از طریق یک چاه تغذیه که تا 1 متر زیر سطح سوسپانسیون قرار دارد به مرکز مخزن تغذیه می شود.

مایع تصفیه شده از طریق یک کانتینر سرریز می شود ، در حالی که جامداتی که در ته مخزن ته نشین می شوند به صورت خمیر غلیظ شده از خروجی در مرکز خارج می شوند. یک یا چند بازوی شعاعی دوار در داخل مخزن وجود دارد که از هریک از آنها یک سری تیغه ها به حالت تعلیق در آمده اند تا مواد جامد ته نشین شده را به سمت خروجی مرکزی بچرخانند.

با استفاده از تیکنرهای مدرن ، عملکرد این بازوها به طور خودکار افزایش می یابد اگر گشتاور از مقدار معینی فراتر رود از هرگونه صدمه ای که ممکن است در اثر اضافه بار ایجاد شود جلوگیری می کند. تیغه ها همچنین با تنظیم ساده به غلظت ذرات ته نشین شده کمک می کنند که باعث می شود جریان ضخیم تری ایجاد شود. به این ترتیب ، مواد جامد به سمت پایین ، و سپس به سمت داخل به سمت خروجی ضخیم زیر جریان حرکت می کنند و مایع به سمت بالا و شعاعی به سمت خارج حرکت می کند.

انواع تیکنر ها

تیکنرها را می توان به دو نوع طبقه بندی کرد. آنها به عنوان رانده شده از مرکز یا محرک محیطی شناخته می شوند. علاوه بر این ، تحت نوع محرک مرکزی ، دو نوع وجود دارد :

الف) نوع ستون: نوعی تیکنر است که در آن یک ستون فولادی یا بتنی مرکزی به طور عمودی واکنش به وزن مکانیسم و به صورت افقی بار گشتاور را نشان می دهد.

ب) نوع پل: در اینجا ، سازه ای بر روی مخزن گسترده شده و به طور عمودی تحت تأثیر وزن مکانیسم قرار می گیرد .

به طور کلی و برای قطرهای بزرگتر از نوع قبلی استفاده می شود و برای مخازن تا قطر 25-30 متر نوع بعدی ترجیح داده می شود.

تیکنر های با ظرفیت بالا چیست و چگونه کار می کنند؟

در دهه 1980 ، ماشین آلات معروف به تیکنر های با ظرفیت بالا یا درجه بالا توسط تولید کنندگان مختلف معرفی شدند.

در اینجا ، مواد از طریق یک محور محرک تو خالی وارد می شود که در آن لخته (که برای ضخیم شدن استفاده می شود) اضافه می شود و با مخلوط مکانیکی مرحله ای به سرعت پراکنده می شود. علاوه بر این ، این عمل مخلوط کردن مرحله ای به بهبود و افزایش ضخامت کمک می کند. سپس این مواد به یک لایه دوغاب اضافه می شود که در آن مواد جامد با تماس با مواد لخته شده قبلی لخته می شوند.

از آنجا که یک تماس مستقیم بین سیال در حال افزایش و مواد جامد ته نشین کننده وجود دارد ، که در بیشتر تیکنر ها رایج است ، با تزریق روکش ماده رقیق، جلوگیری می شود. صفحات شیب دار نصب شده وجود دارد که تا حدی در روکش ماده رقیق غوطه ور شده اند. مواد جامد ته نشین شده در روکش ماده رقیق در امتداد صفحات شیب دار به سمت پایین می لغزند و ضخامت سریعتر و موثرتری نسبت به فرود عمودی ایجاد می کنند. سنسور سطح برای خودکار کردن ارتفاع روکش ماده رقیق استفاده می شود.

عوامل تعیین کننده کارایی این دستگاه

چندین نوع تیکنر با توجه به ترتیب تغذیه و تخلیه در محفظه های مختلف ایجاد و طبقه بندی شده اند. برای کنترل موثر تیکنر ، ملاحظات کلیدی عبارت اند از موجودی توده بستر ، چگالی و جریان ، سطح بستر ، وضوح سرریز و دوز فلوکولنت. همه این پارامترها و اندازه گیری اینها آسان نیست و برای انتخاب و نصب تجهیزات مناسب ، باید در دقت و قابلیت اطمینان آنها را ملاک عمل قرار دهید.

برخی از تجهیزات ضخیم کننده از نام های تجاری معروف و معتبر مانند Eimco ، FLSmidth ، Dorr-Oliver ، Phoenix ، Lamella و Westech به طور عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب یک تیکنر مناسب برای فرآیند و صنعت شما باید کارآیی خروجی آن را تعیین کند و ما در نوین سنگ شکن تلاش می کنیم به شما در پیدا کردن یک دستگاه تیکنر کمک کنیم!

اگر به یک سیستم تیکنر نیاز دارید ، برای خرید یا تعمیر و غیره، شرکت نوین سنگ شکن می تواند به شما کمک کند و در مورد آنچه شما نیاز دارید با شما بحث کند تا یک راه حل سفارشی برای تجارت خود طراحی کنید. اگر در مورد سیستم های تیکنر و اینکه چگونه می توانند با افزایش توان و کاهش هزینه ها برای کسب و کار شما مفید باشند ، مطمئن نیستید ، با یکی از اعضای شرکت راشا صنعت آریا پارس تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.